Warning: Use of undefined constant ICL_LANGUAGE_CODE - assumed 'ICL_LANGUAGE_CODE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/great/wp-content/themes/great/functions/enqueues.php on line 23
استعمال القصص الاجتماعية المدعمة بالواقع المعزز للتدريب على المهارات الاجتماعية لذوي التوحد يقدم هذا العرض بالعربية و الانجليزية - GREAT talks 2020

استعمال القصص الاجتماعية المدعمة بالواقع المعزز للتدريب على المهارات الاجتماعية لذوي التوحد يقدم هذا العرض بالعربية و الانجليزية


Warning: Use of undefined constant ICL_LANGUAGE_CODE - assumed 'ICL_LANGUAGE_CODE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/great/wp-content/themes/great/loops/workshop/single.php on line 25

Workshop Speakers

د. محمد حبش
د. محمد حبش
خبير تكنولوجيا التعليم والتكنولوجيا المساعدة

Target Audience

  • أخصائيو إعادة التأهيل المهني
  • أخصائيو المناهج التعليمية وطرق التدريس
  • أفراد الأسرة / مقدمو الرعاية
  • أفراد الأسرة/مقدمو الرعاية
  • المستشارون / المدربون
  • المعلمون
  • ساتذة الجامعات – التعليم العالي
  • معلمو التعليم الخاص

The Use of Augmented Reality Based Social Stories to Improve Social Skills for Children with Autism

Overview

In this session, we will explore a new approach to using "social stories" with the support of augmented reality to improve social skills in children with autism. It is argued that he use of augmented reality to add interactivity to the social story enhances the experience and improves achieving the desired outcomes. We present the "Airport and Flight" interactive social story as an example and reflect on improving the travel by air experience for children with autism and their families.

Session outline:

1. Background on Social Stories

2. Introduction to Augmented Reality

3. Using Social Stories to improve social skills development for children with autism

4. Using WeFlyAR social story for improving flight and airport experience for children with autism

Workshop Speakers

Dr. Mohammed Habash
Dr. Mohammed Habash
Expert in Assistive and Educational Technology

Target Audience

  • Consultants / Trainers
  • Curriculum and Instruction
  • Educators
  • Family Members / Caregivers
  • Special Education Teachers
  • Vocational Rehabilitation Professionals