الدكتورة نوف خشمان
مديرة التواصل المجتمعي في مكتبة قطر الوطنية
د. نوف خشمان هي مديرة التواصل المجتمعي في مكتبة قطر الوطنية (QNL). وهي مسؤولة عن تطوير وتنسيق البرامج والخدمات للمجتمع وقيادة أنشطة “التعلم العمومي” ، والتكنولوجيات والخدمات التكيفية ، ومركز الكتابة ، ومحطة الابتكار ، وتجربة المستخدم في QNL. قبل انضمامها إلى QNL ، عملت الدكتورة نوف في العديد من المشاريع البحثية المتعلقة بتفاعل الإنسان-المعلومات ، بما في ذلك تصوير المعلومات واسترجاع المعلومات بلغتين. تكمن اهتماماتها البحثية في التفاعل بين الإنسان ، التصميم ، تجربة المستخدم ، وسهولة الاستخدام والتواصل بين الثقافات.
Dr. Nouf Khashman
Outreach and Community Engagement Manager
Dr. Nouf Khashman is the Outreach and Community Engagement Manager at the Qatar National Library (QNL). She is responsible for developing and coordinating programs and services for the community and leading the activities of the Learning Commons, the Adaptive Technology and Services, the Writing Center, the Innovation Station, and the User Experience at QNL. Prior to joining QNL, Dr. Nouf worked on several research projects related to Human-Information Interaction, including information visualization and bilingual information retrieval. Her research interests lay in Human-Information Interaction, Design, User Experience, and Usability (DUXU) and cross-cultural communication.