Warning: Use of undefined constant ICL_LANGUAGE_CODE - assumed 'ICL_LANGUAGE_CODE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/great/wp-content/themes/great/functions/enqueues.php on line 23
استخدام التكنولوجيا في التواصل المعزز و البديل: صوت من لا صوت له - GREAT talks 2020

استخدام التكنولوجيا في التواصل المعزز و البديل: صوت من لا صوت له


Warning: Use of undefined constant ICL_LANGUAGE_CODE - assumed 'ICL_LANGUAGE_CODE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/great/wp-content/themes/great/loops/workshop/single.php on line 25

Workshop Speakers

د. محمد حبش
د. محمد حبش
خبير تكنولوجيا التعليم والتكنولوجيا المساعدة

Target Audience

  • أخصائيو أمراض النطق والتخاطب
  • أخصائيو إعادة التأهيل
  • أخصائيو إعادة التأهيل المهني
  • أخصائيو التكنولوجيا المساعدة
  • أخصائيو العلاج المهني
  • أخصائيو المناهج التعليمية وطرق التدريس
  • أساتذة الجامعات – التعليم العالي
  • أفراد الأسرة/مقدمو الرعاية
  • المستشارون / المدربون
  • المستشارون/المدربون
  • المستهلكون / الأشخاص ذوي الإعاقة
  • خصائيو إعادة التأهيل
  • لمستهلكون/الأشخاص ذوي الإعاقة

Using Augmentative and Alternative Communication – Giving Voice to the Voiceless

Overview

This abstract is concerned with the introduction of the concepts of augmentative and alternative communications for the non-verbal and minimally verbal, with focus on the following:

1. Define the means of the Augmentative and Alternative Communication (AAC) and argue the benefits of using AAC particularly against the stigma in the Middle East regarding such means.

2. Discuss the role of technology such as AAC Apps and Speech Generation Devices.

3. Introduce strategies for transitioning children with no modality or those who have some speech modality such as sign language or PECS to AAC.

4. Introduce opportunities for language development and learning that AAC and SGD can offer to people with speech difficulties or challenges.

Workshop Speakers

Dr. Mohammed Habash
Dr. Mohammed Habash
Expert in Assistive and Educational Technology

Target Audience

  • AT Specialists
  • Consultants / Trainers
  • Consumers / Individuals with Disabilities
  • Curriculum and Instruction
  • Educators
  • Faculty / Instructors - Higher Education
  • Family Members / Caregivers
  • Occupational Therapists
  • Rehabilitation Therapists
  • Speech - Language Pathologists
  • Vocational Rehabilitation Professionals