Warning: Use of undefined constant ICL_LANGUAGE_CODE - assumed 'ICL_LANGUAGE_CODE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/great/wp-content/themes/great/functions/enqueues.php on line 23
د. دينا آل ثاني - GREAT talks 2020
DR-DENA

د. دينا آل ثاني

خبير في مجال ابتكارات وبحوث التصميم الشامل ونفاذ تكنولوجيا المعلومات والاتصالات

في عام 2009، تخرجت الدكتورة دينا آل ثاني، بدرجة ماجستير في هندسة البرمجيات مع التميز من جامعة لندن.و بحثت أطروحتها المتخصصة في التفاعل بين الإنسان والحاسوب (HCI) ، استخدام المبصرين والأشخاص المعاقين بصريًا للكمبيوتر بشكل مشترك والمناهج التقنية المقترحة لدعمه. بعد تخرجها ، أدارت بوابة الإنترنت ومنصات التكامل في أوريدو قطر قبل الانضمام إلى برنامج الدكتوراه في جامعة كوين ماري في لندن لمواصلة البحث في مجال اهتمامها.

في عام 2016، حصلت الدكتورة دينا آل ثاني على درجة الدكتوراه في علوم الكمبيوتر. و بالإضافة إلى عملها البحثي في جامعة كوين ماري في لندن، عملت الدكتورة دينا كمساعدة تدريس في ثلاث وحدات لعلوم الحاسب بما في ذلك أنظمة قواعد البيانات والبرمجة. وحصلت على شهادة الدراسات العليا للتعليم والتدريس في التعليم العالي، وأصبحت عضوًا منتسبًا في أكاديمية التعليم العالي في المملكة المتحدة.

DR-DENA

Dr. Dena Al Thani

Expert in innovation and research of universal design and ICT access

In 2009, Dr. Dena Al Thani graduated with an MSc of Software Engineering with distinction from the University of London. Her thesis, specialized in Human Computer Interaction (HCI), investigated visually impaired and sighted people collaborative computer use and proposed technical approaches to support it. Following her graduation, she has managed the online portal and integration platforms for Ooredoo-Qatar before joining Queen Mary University of London PhD studentship program to continue research in her field of interest. In 2016, Dr. Dena Al Thani was awarded her PhD in Computer Science, in which her thesis is titled “Understanding and Supporting Cross-modal Information Seeking”. The thesis explored the under-investigated area of cross-modal interaction and inclusive design and evaluation. Her academic and research vocation is to explore and demonstrate how HCI as a field of applied enquiry can contribute to building a more inclusive society. In addition to her research work in Queen Mary University of London, Dr. Dena has worked as a teaching assistant in three Computer Science modules including database systems and programming. She has obtained a postgraduate certificate of Learning and Teaching in Higher Education, and became an associate member of the Higher Education Academy in the UK.